Fabryka Energii

Caffe

Terminal

Wdrożyliśmy terminal kart płatniczych VISA ,VISA ELECTRON oraz KART ZBLIŻENIOWYCH VISA
 

 

  Pobyt na saunie oczyszcza ciało i umysł, pozwala zregenerować siły i nabrać energii do działania. To miejsce, do którego nie dociera zgiełk wielkiego miasta. Poddając się atmosferze relaksu należy jednak pamiętać o zasadach prawidłowego korzystania z tego miejsca.

 

 

 
Sauna została wynaleziona przez Finów, a kultura korzystania z tego miejsca bardzo szybko rozprzestrzeniła się na cały świat. Wysoka temperatura panująca w saunie stymuluje produkcję niektórych hormonów, np. endorfin, które odpowiadają w naszym organizmie za dobre samopoczucie. To dlatego też wychodzimy z sauny zrelaksowani i w pozytywnym nastroju. Zresztą sama atmosfera, która panuje w saunie, sprzyja wewnętrznemu wyciszeniu i odprężeniu.

Dlaczego sauna jest zdrowa?

Ekstremalne zmiany temperatur, które możemy zafundować sobie w saunie, hartują organizm, który uczy się jak radzić sobie ze zmianami temperatur. W trakcie pobytu w saunie wzmacnia się nasza odporność, a działanie wysokiej temperatury powoduje usunięcie toksyn przez proces termoregulacji. Przebywanie w saunie przynosi ulgę przy zmęczeniu mięśni, w bólach reumatycznych, a ponadto ma korzystny wpływ na drogi oddechowe oraz układ krwionośny.

Kto powinien unikać pobytu w saunie?

Z sauny nie powinny korzystać osoby, chorujące na choroby związane z układem krwionośnym, czyli osoby z niewydolnością krążenia czy z niestabilną chorobą wieńcową. Także zaburzenia w rytmie serca, przeziębienia i gorączka, nadciśnienie, choroby narządów płciowych, wątroby i nerek, a także choroby skóry oraz w przypadku kobiet ciąża wykluczają bezpieczne korzystanie z sauny.

Jak prawidłowo korzystać z saun?

Wizytę w saunie należy traktować jak ceremonię, dlatego planując pobyt w saunarium powinniśmy zarezerwować sobie min. 2 godziny. Zaczynamy od dokładnego umycia całego ciała, aby udrożnić pory skóry i przygotować je do dalszego oczyszczania. Pamiętajmy – zawsze kładziemy się na ręczniku, na nim też trzymamy stopy (by nasz pot nie wsiąkał w drewno). Po 8- 12 minutowej sesji w saunie siadamy na chwilę, aby wyrównać ciśnienie, następnie wychodzimy.Kolejnym krokiem jest ochłodzenie ciała pod prysznicem. Podczas jednego pobytu w saunarium powinniśmy dwa lub trzykrotnie powtórzyć cały cykl: nagrzewania, ochładzania i wypoczynku. Najkorzystniej jest bywać w saunie 2-3 razy w tygodniu.

 

 

 

 

Bicze wodne

Rodzaj hydroterapii, zabiegów, które polegają na polewaniu całego ciała lub jego fragmentów strumieniem zimnej wody.

 

Chromoterapia

Chromoterapia to inaczej terapia kolorami. Bardzo intensywnie wkracza w sferę kosmetologii, w gabinetach kosmetycznych, instytutach SPA i centrach thalasso coraz częściej pojawiają się zabiegi wykorzystujące właściwości kolorów. Dziś, powracając do natury, chromoterapia odzyskuje należne jej miejsce wśród stosowanych sposobów leczenia.

 

Fińskie wiadro

Wiaderko z drewna olchowego służące do schładzania ciała po wyjściu z sauny. Wiaderko jest wyposażone w samoczynny system napełniania wody.

 

(kliknij w miniaturę aby zobaczyć pełne zdjęcie.)